четвер, 15 жовтня 2020 р.

 Дорогі  8-А , 9-А та 9-Б !

Тут ми з вами будемо зустрічатися протягом періоду дистанційного навчання.

11 листопада 2020 року

9-А, Б клас

Тема : Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку  романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

Записати в зошит!

Словникова робота (запис до зошитів)

— Назва терміна романтизм виникла від французького слова romantisme, яким позначали щось таємне, дивне, нереальне. Романтизм — напрям у мистецтві й літературі, що виник наприкінці XVIII ст. в Німеччині та поширився Європою й Америкою.

Ознаки романтизму

■ Підкреслена увага до людської особистості, індивідуальності, внутрішнього світу людини.

■ Зображення виняткового характеру за виняткових обставин, сильної, бунтарської особистості, непримиренної зі світом. Це людина не лише вільна духом, а ще й цілком особлива та незвичайна. Найчастіше це одинак, якого не розуміють більшість людей.

■ Культ почуттів, природи та природного стану людини. Заперечення раціоналізму.

■ Існування «двох світів»: світу ідеалу, мрії та світу дійсності. Між ними існує невиправний розлад. Це спричиняє настрій відчаю та безнадії, «світової скорботи» в митців-романтиків.

■ Звернення до народних сюжетів, фольклору, зацікавленість історичним минулим, пошуки історичної свідомості.

■ У літературі та живописі набувають популярності розгорнуті описи екзотичної природи, стихій, а також образи «природних» людей, «не зіпсованих» цивілізацією.

■ романтизм відмовився від використання сюжетів про античність.

Найвидатніші представники романтизму в зарубіжній літературі: Джордж Ґордон Ноель Байрон, Віктор Гюґо, Вільям Блейк, Ернст Теодор Амадей Гофман, Вальтер Скотт, Генріх Гейне, Фрідріх Шиллер, жорж Санд, Михайло Лермонтов, Олександр Пушкін, Адам Міцкевич.

Течії романтизму

Назва

Опис

Народно-фольклорна (початок XIX ст.)

Орієнтована на фольклор і народнопоетичне художнє мислення. Спершу вона з'явилася в Англії, у «Ліричних баладах» В. Вордсворта, перше видання яких вийшло друком 1798 р. У Німеччині її стверджувала Гейдельберзька школа романтиків, потім вона набула поширення в інших європейських літературах, особливо у слов'янському світі.

Особливості:

■ романтики збирали народну поезію й черпали з неї мотиви, образи, барви, дотримували принципів і структур народнопоетичного мислення; їх приваблювали простота поетичного вислову, емоційна насиченість і мелодійність народної поезії;

■ романтики не сприймали буржуазної цивілізації, прагнули знайтиопору для протистояння їй у народному житті, свідомості, мистецтві

Байронічна

Набула завершеності у творчості Дж. Ґ. Н. Байрона (представники: Г. Гейне, А. Міцкевич, О. Пушкін, М. Лермонтов та ін.).

Особливості:

■ серцевину течії складала «ідеалізація заперечення»;

■ розчарування і меланхолія, депресія, «світова скорбота» стали провідними ліричними мотивами, що визначали емоційну тональність творів;

■ рoмантики підтримували культ душевного страждання, без якого неуявляли повноцінної людської особистості;

■ рoмантики гостро протиставляли мрію — життю, а ідеал — дійсності;

■ контраст, антитеза — головні елементи художнього твору

Гротескнофантастична, або гофманівська

її ще називали гофманівською, за іменем її найвідомішого представника — Е. Т. А. Гофмана. До цієї течії належали пізній готичний роман, у певних аспектах — творчість Е. По, «Петербурзькі повісті» М. Гоголя. Особливості: перенесення романтичної фантасмагорії до сфери повсякденного життя, побуту, їхнє своєрідне переплетіння, унаслідок чого убога сучасна дійсність поставала у примхливому гротескно-фантастичному висвітленні, розкриваючи при цьому свою непривабливу сутність

Утопічна

Набула значного розвитку в літературі 1830-1840-х рр., зокрема у творах В. Гюґо, Жорж Санд, Г. Гейне, Е. Сю, Е. Джонса та ін.

Особливості:

■ перенесення акценту з критики й заперечення на пошуки «ідеальної правди», на ствердження позитивних тенденцій і цінностей життя;

■ проповідування оптимістичного погляду на життя та йогоперспективи;

■ виступ проти «індивідуалізму сучасної людини» та протиставлення йому героїв, сповнених любові до людей і готовності до самопожертви;

■ вираження оптимістичного сподівання та пророцтва, стверджуванняідеальної правди;

■ широке використання риторичних засобів

Вальтерівська

Романтики цілковито зосередилися на історичній тематиці, на розробці жанру історичного роману, історичної поеми та драми. Модель жанру історичного роману створив В. Скотт. У певних аспектах ця течія стала переходом до реалізму

Етапи розвитку романтизму

Передромантизм

Ранній (кінець XVIII — початок XIX ст.)

Розвинений (1820-ті- 1840-ві рр.)

Пізній (після революції 1848 р.)

Явища й тенденції в європейській літературі та духовній культурі II половини XVIII ст., які підготували ґрунт для розвитку романтизму.

Доба наполеонівських війн і період Реставрації викликали першу хвилю романтизму. В Англії до неї зараховують творчість поетів Дж. Ґ. Н. Байрона, П. Б. Шеллі, Дж. Кітса, романіста В. Скотта, у Німеччині — майстра сатиричної прози Е. Т. А. Гофмана і блискучого лірика й сатирика Г. Гейне.

Друга хвиля романтизму розпочалась після липневої революції у Франції та після повстання в Польщі, тобто після 1830 р. Найкращі твори в той час написали у Франції — В. Гюґо, Жорж Санд, О. Дюма; у Польщі — А. Міцкевич, Ю. Словацький, в Угорщині — Ш. Петефі. романтизм охопив живопис, музику, театр.

романтизм не був монолітним. У ньому існували різні течії:

■ народно-фольклорна;

■ байронічна;

■ гротескнофантастична (гофманівська);

■ утопічна;

■ вольтерівська

Ознаки:

■ зростання інтересу до середньовічної літератури та народної творчості;

■ відведення головної ролі уяві, фантазії, творчості;

■ виникнення поняття романтичного, що передувало терміну романтизм

Ознаки:

■ універсальність (прагненняохопити буття в його повноті (щоіснує та має існувати), дати йогохудожнє вираження);

■ тісний зв'язок із філософією;

■ тяжіння до символу й міфу;

■ розлад із дійсністю;

■ різке протиставлення дійсності йідеалу, розчарування й негативізм

Під впливом європейського романтизму розвивалася молода американська література, представлена творами Дж. Ф. Купера, Е. По

 














Переглянути відео за темою. https://youtu.be/HXLKEvuNk24

Домашнє завдання : 

Скласти опорну схему-конспект до біографії Генріха Гейне. 

Читати вірші "На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зі мною..."

8-А клас

Тема: Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. "Двобій Ахілла і Гектора", "Пріам у Ахілла". 

Перегляньте відео до уроку

Гомер та його значення в історії античної літератури  https://www.youtube.com/watch?v=0PdJe7OzRks

"Двобій Ахілла з Гектором" https://youtu.be/rmZCXkvGBok

Ознайомтесь з інформацією на слайдах.



Виконайте завдання за кодами


Опрацювавши матеріал, розподіліть героїі за таборами, які між собою воювали.






Домашнє завдання 

Пройти тестування за посиланням  https://forms.gle/CXficSTgZ3xUbJPy8

Зустріч 1

Урок 11 Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфи троянського циклу.

Переглянувши відео, ви дізнаєтесь про давню, загадкову і цікаву країну - Грецію.

https://youtu.be/2laoNYL3VgA

Дізнаєтесь про зародження античної літератури та давньогрецькі міфи.

https://youtu.be/bM0jW7w_q-A



Познайомитесь з міфами троянського циклу та героями цих міфів.


https://youtu.be/YdkmKyFU3iY

Завдання:

1.Переглянути відео.

2. Записати в зошиті:

- цикли давньогрецьких міфів;

- головних героїв міфів.

3. Підготувати малюнок до улюбленого міфа та його коротку анотацію( анонс). Розмістити за посиланням на Padlett дошці https://padlet.com/oksanadejnekina/w8zh4s8kxnr58bn5

2 коментарі: